close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בחירת ריצוף לבית 2020

מערכת שורשכ ניסן, תשפ14/04/2020

ישראלים רבים בוחרים בשנם האחרונות באריחי גרניט פורצלן עבור בתיהם. מהם בדיוק אריחים אלו ומה הופך אותם לפופולאריים כל כך בארץ?

תגיות:
בחירת-ריצוף-לבית
צילום: shutterstock
חודשי האביב של 2020 מספקים לנו הזדמנות חסרת תקדים לעבוד על הבית – לנקות, לחדש, לעצב מחדש וכו'. הסגר וההתבודדות בבתים שמכתיבה מגפת הקורונה פותחת בפנינו פתח לעשות בבית דברים שלא היינו מתפנים אליהם גם בעוד כמה שנים טובות, ובחירת ריצוף חדש לאזורים שונים בבית עשויה להיות משימה מהנה ומספקת גם יחד.

אריחי קרמיקה משמשים בבתים בכל רחבי העולם לחיפוי וריצוף משטחים מסוימים (דוגמת קירות המקלחת, אזורים מסוימים במטבח וכד'), ותחום זה מכיל מגוון רחב ועשיר של אריחים מסוגים שונים. למעשה, המילה "קרמיקה" היא מושג כללי ורחב המאגד תחתיו סוגים
בחירת-ריצוף-לבית
צילום: shutterstock
רבים ושונים של אריחים. אחד מסוגי האריחים הללו נקרא – גרניט פורצלן, וסביר מאוד להניח שנתקלתם בו לא פעם, וייתכן בהחלט אפילו שהוא משמש אתכם בביתכם. אריחי גרניט פורצלן הם אריחי קרמיקה העשויים מחרסינה, ומיוצרים בתהליך מיוחד המשמש לצורך הפיכת הקרמיקה לעמידה במיוחד, ולמתאימה ספציפית עבור שימוש בסביבה רטובה ולחה, דוגמת חדר הרחצה ובמקלחת עצמה.

בין היתרונות המובהקים של אריחי גרניט פורצלן, אותם יתרונות אשר הפכו סוג זה של קרמיקה לנפוצה ופופולארית ביותר בעולם וספציפית בישראל, ניתן למנות מגוון רחב ועשיר של סוגים ודוגמאות שונות בהן מגיעים אריחים אלו, כמו גם עמידות גבוהה במיוחד בפני שבירה (המתקבלת, כאמור, כתוצאה מתהליך הייצור הייחודי של אריחים אלו). כולנו מכירים עד כמה מעצבן ולא נוח יכול להיות שבר קטן באריח קרמיקה, שכן אנחנו חייבים להחליפו על מנת שלא יחדרו מים לקיר ויתחילו לגרום לנזק מצטבר. אריחים עמידים וחזקים יותר, דוגמת אריחי גרניט פורצלן, פותרים בעיה זו בצורה טובה. גם מחירם של אריחי גרניט פורצלן הוא סביר ואף נמוך בהשוואה לסוגי אריחים אחרים, והם ניתנים לניקוי בקלות ובמגוון רחב של חומרים ותכשירים שונים.

בקיצור, מבחינות רבות מדובר באריחים אולטימטיביים לשימוש ביתי, ומפאת המגוון הרחב של דוגמאות וצבעים, ניתן למצוא את אריחי הגרניט פורצלן המתאימים ביותר עבור כל בית, מטבח או חדר אמבטיה.

ניקוי ותחזוקת אריחי גרניט פורצלן
כפי שצוין לעיל, אחת מהסיבות לבחירתם של רבים באריחי גרניט פורצלן עבור ביתם היא העובדה כי אריחים אלו ניתנים לניקוי קל, מהיר ופשוט יחסית. ניתן למצוא כיום מספר תכשירי ניקוי ייעודיים המשמשים ספציפית לניקוי אריחי גרניט פורצלן ומותאמים למאפיינים ולהרכב הכימי של אריחים אלו. אריחי גרניט פורצלן ניתנים לניקוי באופן קל ופשוט ביחס לסוגי קרמיקה נוספים ואריחים מסוגים אחרים, בין השאר מכיוון שאריחים אלו אינם סופחים אליהם נוזלים כלל. זה הופך את הניקוי לפשוט וקל הרבה יותר, כך שניקיון תקופתי באמצעות מטלית לחה וחומר ניקוי ייעודי עבור גרניט פורצלן יכולים בהחלט לשמור על האריחים נקיים ונוצצים למשך תקופה ארוכה. עם זאת, אחת לתקופה ניתן לנקותם גם באמצעות מכונת פוליש כזו או אחרת אשר תבצע ניקוי יסודי ומעמיק יותר, אך במקרה של סביבה ביתית ניתן בהחלט להגיע לתוצאות מספקות על ידי שימוש שוטף בחומרי ניקוי ייעודיים ומטלית לחה.
במקרים רבים מומלץ להשתמש גם בחומר איטום והגנה ייעודי – סילר, על מנת לאטום ולספק שכבת מגן מיוחדת לאריחי הגרניט פורצלן. פעולה זו מומלצת בעיקר עבור אריחים מלוטשים במיוחד, ועשויה בהחלט לסייע למנוע היווצרותם של כתמים עקשניים בטווח הארוך.

לסיכום, אריחי גרניט פורצלן יכולים בהחלט להוות את ההחלטה המתבקשת עבור ריצוף הבית. נכון לאביב 2020, לכולנו יש הרבה מאוד זמן בבית לבחור את האריחים המתאימים ביותר, להתקינם ואף לנקותם בצורה יסודית...
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה